Over Da Capo.

Da Capo is een gemengd koor, met ca 80 zingende leden waarbij alle stemgroepen goed vertegenwoordigd zijn. Hierdoor kunnen we muziekstukken met veel dynamiek brengen. We zingen uitvoeringen dan ook altijd zonder map, wat de kwaliteit sterk ten goede komt en dat schept mogelijkheden voor choreografie.

Het koor is opgericht in 1996 en heeft een uitgebreid en afwisselend repertoire zoals musical, pop, licht klassiek, en dat in diverse talen. Ook al zijn wij zij geen kerkkoor, voor kerst maken wij een uitzondering voor wat betreft kerkmuziek.

Wat maakt ons zo’n bijzonder koor? We zijn een hechte groep, gezelligheid vinden we erg belangrijk waardoor iedereen met plezier komt zingen. We streven ernaar om de lat steeds hoger te leggen, zowel de zang als de bewegingen van het koor moeten het publiek boeien.

Voor en door koorleden worden regelmatig leuke activiteiten georganiseerd, zoals bij de laatste repetitiedag voor de vakantie, of gezellige uitjes met soms een overnachting. Wij zoeken actief de samenwerking met andere (muziek-) verenigingen binnen en buiten ons dorp. Dit om een mooie productie, voor veel publiek, op de planken te zetten. Verder vinden we het belangrijk om iets voor de gemeenschap in Stramproy te organiseren.

Om de 5 jaar hebben we een uitdagend project, met professionele muzikanten.  Zo’n productie, met 6 uitvoeringen, trekt meer dan 1800 toeschouwers. Zo hebben we al een musical, ‘n revue en een muziektheater op de planken gezet. Deze worden zoveel mogelijk door eigen leden geschreven, gespeeld en ook de aankleding, en decorbouw blijft in eigen beheer. In de aanloop naar dit soort evenementen wordt er uiteraard vaker gerepeteerd. Zo worden er dan ook extra repetitiedagen georganiseerd, waarbij leden en familie voor een goede lunch zorgen.  Dit soort “eigen” projecten versterkt de onderlinge band. Om de contributie betaalbaar te houden en dit soort projecten uit te kunnen voeren, organiseren we ieder jaar een potgrond actie.

Da Capo, een koor om trots op te zijn!